ДЗЯРЖОРГАНЫДЗЯРЖОРГАНЫ
Панядзелак, 30 сакавіка 2020
Мінск Суцэльная воблачнасць -2°C
Усе навіны
Усе навіны
Грамадства
11 лютага 2020, 11:35

Генпракуратура запатрабавала ўстараніць парушэнні ў рабоце арганізацый ЖКГ

Фота з архіва
Фота з архіва

11 лютага, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Нягледзячы на прымаемы дзяржавай комплекс кіраўніцкіх і прававых рашэнняў па паляпшэнні стану жыллёва-камунальнай гаспадаркі, выяўлены хібы ў сферы абслугоўвання насельніцтва. Генпракуратура запатрабавала ўстараніць парушэнні ў рабоце арганізацый ЖКГ, паведамілі БЕЛТА ў Генеральнай пракуратуры Беларусі.

Генпракуратура праверыла выкананне Міністэрствам жыллёва-камунальнай гаспадаркі і арганізацыямі, якія ўваходзяць у яго сістэму, Дырэктывы аб дэбюракратызацыі дзяржапарату і павышэнні якасці забеспячэння жыццядзейнасці насельніцтва, заканадаўства аб зваротах грамадзян, юрыдычных асоб і аб парадку вядзення адміністрацыйнага працэсу на тэрыторыі асобных рэгіёнаў краіны.

Штогод арганізацыямі сістэмы ЖКГ разглядаецца больш за 75 тыс. зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб. 40 працэнтаў з іх прысвечаны пытанням эксплуатацыі і рамонту жыллёвага фонду, 20 працэнтаў - добраўпарадкавання, асвятлення, выканання санітарных правіл. "Пракуроры ўстанавілі шматлікія факты невыканання тэрмінаў разгляду зваротаў, у тым ліку тэрмінаў выканання заявак па ўстараненні недахопаў пры аказанні паслуг. У большасці выпадкаў гэта абумоўлена нізкай выканальніцкай дысцыплінай і адсутнасцю належнага кантролю", - праінфармавалі ў ведамстве.

У прыватнасці, амаль паўгода спатрэбілася спецыялістам аднаго з ЖЭУ Мінска для выканання заяўкі ўласніка кватэры аб разгерметызацыі стыкаў сценавых панэляў жылога дома. Пры гэтым работа падлягала выкананню на працягу сямі дзён. На падставе прадпісання Генпракуратуры ўсё было зроблена неадкладна.

Пракуроры адзначылі, што вывучэнне дзейнасці са зваротамі грамадзян у міністэрстве зводзілася да параўнання колькасных паказчыкаў (рост, зніжэнне) і апісання тэматыкі заяў. Адсутнічаў аналітычны складнік па выяўленні праблем і парушэнняў, прычын і ўмоў, якія іх спараджаюць. Адпаведна не выпрацоўваліся прапановы па ўстараненні існуючых недахопаў, павышэнні якасці аказваемых насельніцтву жыллёва-камунальных паслуг, не практыкавалася ацэнка работы службовых асоб, дзеянні або бяздзейнасць якіх сталі прычынай абгрунтаваных скаргаў.

"Устаноўлены сістэмныя недахопы ў рабоце ўпаўнаважаных на вядзенне адміністрацыйнага працэсу ў адносінах да грамадзян, якія не выконвалі правілы карыстання жылымі памяшканнямі (ч. 1 арт. 21.16 КоАП). Распаўсюджаны факты пропуску працэсуальных тэрмінаў, парушэнняў норм аб прыняцці дастатковых мер па ўсебаковым даследаванні акалічнасцей правапарушэнняў. Дапускаліся выпадкі неабгрунтаванага спынення спраў на стадыі іх падрыхтоўкі да разгляду, валакіты. Гэта давала магчымасць пазбягаць адказнасці з-за заканчэння тэрмінаў накладання спагнання", - падкрэслілі ў Генпракуратуры.

Прычыны такога становішча - не заўсёды правільнае разуменне і прымяненне адказнымі службовымі асобамі арганізацый ЖКГ заканадаўства аб парадку вядзення адміністрацыйнага працэсу. А з боку кіраўніцтва вышэйшых арганізацый - недастатковы ведамасны кантроль за ходам яго вядзення і прыняццем рашэнняў па справах аб адміністрацыйных правапарушэннях.

У мэтах належнай арганізацыі работы па абароне правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг Генпракуратура ўнесла міністру ЖКГ прадстаўленне аб устараненні выяўленых парушэнняў і недахопаў. Па выніках яго разгляду міністэрства прыняло комплекс арганізацыйна-практычных мер. Гэта ў тым ліку накіравана на павышэнне кваліфікацыі службовых асоб у сферы прымянення профільнага заканадаўства, шэраг работнікаў прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці.

Наглядныя мерапрыемствы ў гэтай сферы будуць прадоўжаны.-0-

Падпісвайцеся на нас у
Twitter
Топ-навіны
З НАМІ НАЙБОЛЬШ ЦІКАВА
Свежыя навіны Беларусі