Сцяг Пятніца, 21 чэрвеня 2024
Усе навіны
Усе навіны
Грамадства
24 мая 2024, 13:00

Дырэктар расказала, як арганізавана правядзенне ЦЭ для выпускнікоў сельскай школы

Фота з архіва
Фота з архіва
24 мая, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Дырэктар Вязьеўскай сярэдняй школы Асіповіцкага раёна Магілёўскай вобласці Валянціна Грышановіч у праекце БЕЛТА "Краіна гаворыць" расказала, як арганізавана правядзенне цэнтралізаванага экзамену для выпускнікоў сельскай школы.

"У гэтым годзе ў нас з 11-га класа выпускаецца чатыры чалавекі, з 9-га класа - 13. Цэнтралізаваны экзамен мы праходзім на базе школы нумар 1 горада Асіповічы, гэта так ужо другі год. Ніякіх пытанняў па дастаўцы навучэнцаў у пункт цэнтралізаванага экзамену ў нас няма, паколькі наша школа знаходзіцца побач з горадам - літаральна за 7 км, ёсць школы, якія размяшчаюцца далей. Аддзелам адукацыі вызначаны графік дастаўкі, па якім нашы навучэнцы едуць у пункт цэнтралізаванага экзамену. Усё арганізавана зладжана, каб не было стоўпатварэння. У мінулым годзе ў нас было невялікае хваляванне, таму што ўсё адбывалася першы раз. Я праводзіла навучэнцаў да аўтобуса, іх суправаджаў класны кіраўнік. А вось у саміх навучэнцаў ніякага хвалявання не было. Усё было добра спланавана: транспарт быў пададзены своечасова, дзеці па графіку зайшлі ў аўтобус, у пункце правядзення ЦЭ яны паспяхова прайшлі рэгістрацыю, размясціліся ў аўдыторыях і пачалі выкананне тэстаў. Класны кіраўнік, як усе настаўнікі, была побач - у суседняй установе адукацыі. Навучэнцы, якія раней выканалі тэсты, прыходзілі туды да класнага кіраўніка, для іх працаваў буфет, дзе яны маглі паесці", - расказала Валянціна Грышановіч.

Аднак дырэктар школы расцэньвае мінулагодні вопыт як цяжкі. "Першы блін крыху выйшаў камяком, як мы гаворым. Мы прааналізавалі мінулагодні вопыт, ён быў першым. У нас ёсць дзеці, якія вывучаюць прадметы на базавым узроўні і на павышаным узроўні. У мінулым годзе, напрыклад, група старшакласнікаў на павышаным узроўні вывучала англійскую і рускую мовы, астатнія ўсе прадметы асвойвалі на базавым узроўні. Першая катэгорыя навучэнцаў загадзя ведала, якія выпускныя экзамены будзе здаваць, і рыхтавалася да іх. Тут пытанняў не ўзнікла. Складана было з тымі, хто вывучаў школьную праграму на базавым узроўні. Напрыклад, адно дзіця нам давялося ўгаворваць памяняць прадмет экзамену, пераканаць ні выпускніка, ні маму не ўдалося. Дзіця прадмет здало, нават паступіла ў Горацкую акадэмію, але рэзультат экзамену быў не той, які хацелі мы і бацькі. Прэтэнзій ні да школы, ні да настаўніка ні ў кога не было, таму што рэзультат быў прадказальны. Аналізуючы такія моманты, мы імкнёмся зрабіць так, каб навучэнцы, якія ідуць у 10-ы клас, былі матываваны на далейшую вучобу, каб яны ведалі, чаго хочуць, і ў іх былі прыярытэты не толькі на далейшае навучанне ў школе, але і на паступленне", - адзначыла кіраўнік Вязьеўскай сярэдняй школы.

У гэтым годзе ва ўстанове адукацыі ўсе чатыры выпускнікі 11-га класа вывучаюць на павышаным узроўні матэматыку і рускую мову. "Рэпетыцыйны экзамен яны здалі добра, два чалавекі пацвердзілі сваю адзнаку, двое навучэнцаў здалі яго на адзнаку вышэйшую. Усе яны выбралі вышэйшую навучальную ўстанову і мэтанакіравана туды рыхтуюцца, пытанняў няма. Што датычыцца 9-га класа, з 13 выпускнікоў шэсць відавочна могуць вывучаць прадметы на павышаным узроўні, гэтыя дзеці ўжо вызначыліся з імі. З сямю навучэнцамі мы працуем, магчыма не ўсе з іх пойдуць ад нас. Для мяне як для кіраўніка ідэальны варыянт - гэта калі дзеці прыходзяць і вывучаюць прадметы на павышаным узроўні", - дадала Валянціна Грышановіч.-0-

*Праект створаны за кошт сродкаў мэтавага збору на вытворчасць нацыянальнага кантэнту.
Падпісвайцеся на нас у
Twitter
Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі