ДЗЯРЖОРГАНЫДЗЯРЖОРГАНЫ
Флаг Субота, 26 лістапада 2022
Мінск -4°C
Усе навіны
Усе навіны
Грамадства
26 верасня 2022, 12:13

Дэпутаты прынялі ў другім чытанні законапраект аб ліцэнзаванні

На пасяджэнні дзявятай сесіі Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу сёмага склікання
На пасяджэнні дзявятай сесіі Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу сёмага склікання

26 верасня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Дэпутаты на пасяджэнні дзявятай сесіі Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу сёмага склікання прынялі ў другім чытанні законапраект "Аб ліцэнзаванні", перадае карэспандэнт БЕЛТА.

"Праект закона "Аб ліцэнзаванні" ўнесены Саветам Міністраў 24 верасня 2021 года і прыняты ў першым чытанні 22 снежня 2021 года", - сказаў намеснік старшыні Пастаяннай камісіі па прамысловасці, паліўна-энергетычным комплексе, транспарце і сувязі Палаты прадстаўнікоў Аляксандр Гранкоўскі. - Дакумент прадугледжвае комплексны, цэласны і сістэматызаваны падыход у галіне заканадаўства аб ліцэнзаванні".

"Па гэтым законапраекце праведзена вельмі вялікая і няпростая работа. Паступіла вялікая колькасць заўваг. Важна, што камісія пастаралася іх улічыць, дзесьці па розных пытаннях знойдзены кансэнсус. І ў цэлым, лічу, падрыхтаваны якасны і запатрабаваны законапраект, дзе захаваны баланс інтарэсаў і дзяржавы, і бізнесу", - адзначыў старшыня Палаты прадстаўнікоў Уладзімір Андрэйчанка.

Асноватворныя моманты законапраекта - выразнасць у вызначэнні ліцэнзуемых відаў дзейнасці і работ і (або) паслуг, якія іх складаюць, ліцэнзуючых органаў, паўнамоцтваў гэтых органаў; парадак прадастаўлення ліцэнзій, іх прыпынення і спынення, што павышае гарантыі забеспячэння і абароны правоў суб'ектаў ліцэнзавання; вызначэнне выразных прынцыпаў ліцэнзавання.

Праектам закона таксама вызначаны даліцэнзійныя патрабаванні для саіскальнікаў ліцэнзіі і ліцэнзійныя патрабаванні для ліцэнзіятаў з улікам іх разумнасці, суразмернасці і эканамічнай абгрунтаванасці, адкрытасці і даступнасці інфармацыі аб парадку ліцэнзавання, вычарпальны пералік грубых парушэнняў заканадаўства.

Дакумент прадугледжвае, у прыватнасці, забеспячэнне лічбавізацыі ліцэнзавання, гэта значыць максімальнае выкарыстанне інфармацыйных тэхналогій у працэсе ўзаемадзеяння ліцэнзуючых органаў з саіскальнікамі ліцэнзій і ліцэнзіятамі, а таксама змяненне падыходаў да ліцэнзавання дзейнасці па нарыхтоўцы (закупцы) лому і адходаў чорных і каляровых металаў (прапануецца захаваць ліцэнзаванне, выключыўшы абмежаванне кола суб'ектаў, якія могуць атрымаць ліцэнзію) і вызначэнне падыходаў да ліцэнзавання масажу.

Акрамя таго, прадугледжваецца адмена абавязку адкрыцця прадстаўніцтваў замежнымі саіскальнікамі ліцэнзій, што будзе садзейнічаць зняццю бар'ераў для міжнароднага гандлю паслугамі, паслабленне для асобных ліцэнзуемых відаў дзейнасці ў выглядзе змянення вызначэння грубых парушэнняў, якія вядуць да прававых наступстваў ажыццяўлення прадпрымальніцкай дзейнасці, павышэння самастойнасці ліцэнзуючых органаў. Прадугледжана спецыяльнае рэгуляванне адносна заканадаўства аб адміністрацыйных працэдурах. Гэты падыход паслужыць дасягненню нарматворчай эканоміі і дасць магчымасць пазбегнуць шматлікіх карэкціровак закона "Аб асновах адміністрацыйных працэдур" у сферы ліцэнзавання; карэкціроўку пераліку кантралюючых (наглядных) органаў, упаўнаважаных праводзіць праверкі, і сфер іх кантрольнай (нагляднай) дзейнасці.

"Ліцэнзаванне ў агульным разуменні з'яўляецца дазвольным спосабам дзяржаўнага рэгулявання пры ажыццяўленні асобных відаў дзейнасці. Законапраектам дакладна вызначаны парадак відаў дзейнасці, якія падлягаюць ліцэнзаванню. Іх усяго 37, якія ўяўляюць павышаную небяспеку для жыцця і здароўя нашых грамадзян, небяспеку для навакольнага асяроддзя і звязаных з высокай рызыкай парушэнняў грамадскіх і дзяржаўных інтарэсаў, правоў і законных інтарэсаў нашых грамадзян, адзначыў Аляксандр Гранкоўскі. - Законапраектам дакладна вызначаны ліцэнзуючыя органы з іх паўнамоцтвамі, даліцэнзійныя патрабаванні да саіскальнікаў, ліцэнзійныя патрабаванні ліцэнзіятаў, дакладна вызначаны пералік прадастаўлення ліцэнзіі, прыпынення і яе спыненне. Таксама вызначаны пералік грубых парушэнняў у галіне заканадаўства. Хацеў бы адзначыць закладзены рэестравы прынцып атрымання пацвярджэння правоў праз зварот да адзінага рэестра ліцэнзіі. Такім чынам, атрыманне самой ліцэнзіі як дакумента страчвае неабходнасць. Па сутнасці, атрыманне ліцэнзіі - адміністрацыйная працэдура, і электроннае ліцэнзаванне - першы крок у лічбавізацыі ўсіх адміністрацыйных працэдур у цэлым".

Праект закона дапрацаваны да другога чытання па наступных пытаннях: як самастойны від ліцэнзуемай дзейнасці вылучана аказанне юрыдычных паслуг у мэтах гарантавання дзяржавай прадастаўлення кваліфікаванай юрыдычнай дапамогі, уведзена ліцэнзаванне рознічнага гандлю нетытунёвымі нікаціназмяшчальнымі вырабамі і вадкасцямі для электронных сістэм курэння ў мэтах абароны дзяржаўных і грамадскіх інтарэсаў, жыцця і здароўя грамадзян, замацавана азначэнне тэрміна "грубае парушэнне заканадаўства аб ліцэнзаванні" ў якасці ключавога паняцця; вызначана пабудова дакладнай сістэмы ліцэнзійнага кантролю, які, па сутнасці, з'яўляецца асаблівым відам кантролю са сваімі рашэннямі і метадамі ўздзеяння.

Для забеспячэння абароны дзяржаўных і грамадскіх інтарэсаў, перашкоды распаўсюджванню на тэрыторыі краіны забароненых прадметаў і рэчываў, выканання канстытуцыйных правоў грамадзян на атрыманне поўнай і дакладнай інфармацыі, процідзеяння пагрозам дэструктыўнага інфармацыйнага ўздзеяння на насельніцтва прапанавана захаваць права аказання паслуг электрасувязі агульнага карыстання і паштовай сувязі агульнага карыстання толькі за юрыдычнымі асобамі Рэспублікі Беларусь і індывідуальнымі прадпрымальнікамі, зарэгістраванымі ў краіне. Дапрацаваны артыкул "Кваліфікацыйны экзамен" у агульнай частцы праекта закона аб устанаўленні агульных норм, якія вызначаюць, што разумеецца пад кваліфікацыйным экзаменам, хто і ў якім парадку яго праходзіць, для якіх мэт і калі ён праводзіцца. Дапоўнены нормы праекта такой асновай для адмовы ў выдачы ліцэнзіі, як уключэнне саіскальніка ліцэнзіі не толькі ў пералікі арганізацый, фарміраванняў, індывідуальных прадпрымальнікаў і грамадзян, якія маюць дачыненне да экстрэмісцкай дзейнасці, але і ў пералік арганізацый і фізічных асоб, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, якія маюць дачыненне да тэрарыстычнай дзейнасці.

У выніку дапрацоўкі ў законапраекце выключаны прабелы прававога рэгулявання, рэалізаваны напрацоўкі правапрымянення, забяспечана ўнутраная ўзгодненасць і выразнасць прапануемых норм, а таксама ўлічаны патрабаванні нарматворчай тэхнікі. Дапрацаваны законапраект узгоднены з усімі зацікаўленымі, па ім праведзены ўсе неабходныя працэдуры, прадугледжаныя рэгламентам Палаты прадстаўнікоў. Няўлічаных заўваг і прапаноў па дакуменце няма.

Закон чакае бізнес-супольнасць, паколькі яго прыняцце дасць магчымасць знізіць адміністрацыйную нагрузку на суб'екты гаспадарання, а таксама павысіць стабільнасць рэгулявання адносін у сферы ліцэнзавання.-0-

Падпісвайцеся на нас у
Twitter
Топ-навіны
З НАМІ НАЙБОЛЬШ ЦІКАВА
Свежыя навіны Беларусі