Сцяг Нядзеля, 23 чэрвеня 2024
Усе навіны
Усе навіны
Прэзідэнт
21 мая 2024, 14:39

Лукашэнка адправіў на дапрацоўку праект указа аб кантрольна-нагляднай дзейнасці, але частка навацый ужо агучана

21 мая, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Кантрольна-наглядная дзейнасць у Беларусі будзе ўдасканалена. Акцэнт робіцца на скарачэнні празмернай колькасці розных праверак і маніторынгаў, а таксама мерах для паляпшэння вынікаў дзейнасці прадпрыемстваў, а не пераважным прымяненні штрафных санкцый. На гэта накіраваны навацыі праекта ўказа кіраўніка дзяржавы. Дакумент разгледжаны на нарадзе ў Прэзідэнта Беларусі Аляксандра Лукашэнкі, перадае карэспандэнт БЕЛТА.

"Кіраўніком дзяржавы прынята рашэнне ўраду сумесна з губернатарамі дапрацаваць гэты праект. Гэта будзе праект не аб унясенні змяненняў, а палажэнне ў новай рэдакцыі, каб яна была зразумелая і зручная для выкарыстання. Пасля гэтага праект будзе аддадзены на заключэнне Камітэту дзяржкантролю, пасля чаго будзе разгледжаны кіраўніком дзяржавы. Пастаўлены тэрмін да жніўня", - расказаў журналістам па выніках нарады старшыня КДК Васіль Герасімаў.
Як растлумачыў першы віцэ-прэм'ер Мікалай Снапкоў, дакумент у цэлым узгоднены дзяржаўнымі органамі і збалансаваны, вырашае пастаўленую базавую задачу - змяненне стылю і метадаў работы кантралюючых органаў. "Але Прэзідэнт вельмі глыбока і тонка адчувае пытанне. І дапрацоўка дакумента - гэта рэакцыя на пазіцыю старшынь аблвыканкамаў. Сутнасць яе ў тым, каб змяніць стылі і метады праверак. Пытанне вельмі актуальнае: мэтай праверкі з'яўляецца знаходжанне парушэння або мэтай праверкі з'яўляецца знаходжанне нестыковак у заканадаўстве, неадпаведнасці нарматыўна-прававых актаў (якія часта супярэчаць адзін аднаму), што прыводзіць да парушэнняў. Калі мэтай праверкі будзе з'яўляцца менавіта такі фармат, то гэта ў канчатковым выніку будзе забяспечваць другое запатрабаванне Прэзідэнта - каб праверка завяршалася не пакараннем, а павышэннем эфектыўнасці работы прадпрыемстваў і галін. Таму дакумент адпраўлены на дапрацоўку менавіта ў такім кантэксце", - расказаў ён.

Такім чынам, стаіць агульная мэта - дапамагчы прадпрыемствам не дапускаць у далейшым выяўленых парушэнняў і павысіць эфектыўнасць іх дзейнасці. Прэзідэнт падкрэсліў, што дапрацаваны праект указа ў выніку павінен быць выгадны для прадпрыемстваў, грамадства і перш за ўсё эканомікі.

Мікалай Снапкоў на нарадзе далажыў, што ў праекце ўказа прапісаны два ключавыя напрамкі. Першы - мінімальнае ўмяшанне з боку дзяржавы ў дзейнасць суб'ектаў гаспадарання. Выключаецца празмерны кантроль за кошт скарачэння праверачных мерапрыемстваў і, самае галоўнае, дубліруючых функцый правяраючых.
"У гэтых мэтах праектам указа прапануецца ўстанавіць перыядычнасць правядзення маніторынгаў не часцей як адзін раз у тры месяцы. Увесці забарону на правядзенне маніторынгаў на працягу года пасля правядзення праверкі. За выключэннем выпадкаў наяўнасці звестак аб парушэннях заканадаўства", - дадаў першы віцэ-прэм'ер.

Указам таксама плануецца ўвесці абавязак правяраючых рэгістраваць у кнізе ўліку маніторынгі і мерапрыемствы тэхнічнага характару. Гэта, на думку распрацоўшчыкаў дакумента, істотна ўпарадкуе практыку іх правядзення. У рамках карэкціроўкі Кодэкса аб адміністрацыйных правапарушэннях у яго будуць уключаны палажэнні аб устанаўленні адказнасці правяраючых за невыкананне гэтага абавязку.

Паводле слоў Мікалая Снапкова, пералік мерапрыемстваў тэхнічнага (тэхналагічнага, праверачнага) характару і парадак іх правядзення закладзены ў праект указа. 
Раней ён вызначаўся Саветам Міністраў. "Гэтыя мерапрыемствы не звязаны з праверкай гаспадарчай дзейнасці. Асноўнай мэтай гэтых мерапрыемстваў з'яўляецца прадухіленне ўзнікнення аварый і іншых надзвычайных сітуацый, масавых захворванняў шляхам правядзення пастаяннага прэвентыўнага кантролю і нагляду", - растлумачыў першы віцэ-прэм'ер.
Напрыклад, МУС назірае за знішчэннем і выкарыстаннем ампул і флаконаў з-пад наркатычных сродкаў і псіхатропных рэчываў. У паўнамоцтвы Міністэрства аховы здароўя ўваходзіць расследаванне ўзнікнення прафесійнага захворвання або падазрэння на захворванне.

"Пазначаны пералік аптымізаваны шляхам выключэння дубліруючых функцый. Скарачаецца каля 20 мерапрыемстваў. А таксама ўстаноўлена абмежаванне па правядзенні гэтых мерапрыемстваў. Амаль палова з іх будзе праводзіцца ў два разы радзей, чым існуючыя тэрміны", - расказаў Мікалай Снапкоў. Ён упэўнены, што такія меры дазволяць істотна скараціць колькасць кантрольных мерапрыемстваў, што дасць магчымасць суб'ектам гаспадарання сканцэнтравацца на асноўных вытворчых працэсах.
Адначасова праект указа прадугледжвае шэраг мер, накіраваных на перамяшчэнне акцэнтаў ад карнага ўхілу ў бок прафілактыкі. Прадугледжваецца абавязак для правяраючых вызначаць тэрмін устаранення выяўленых парушэнняў, зыходзячы з іх спецыфікі і аб'ектыўнай магчымасці ўстаранення ва ўстаноўлены тэрмін. Гэты тэрмін можа быць прадоўжаны аднаразова па хадайніцтве правяраемага суб'екта.

Прадугледжваецца забарона на прыцягненне да адказнасці кіраўніка і работнікаў арганізацыі на працягу года за парушэнні, дапушчаныя да іх назначэння на пасаду.

Пашыраецца пералік грубых парушэнняў, учыненне якіх службовай асобай кантралюючага органа можа прывесці да прыцягнення да дысцыплінарнай адказнасці аж да вызвалення з займаемай пасады. Адпаведную скаргу правяраемы суб'ект можа падаць у вышэйшы кантралюючы орган або Камітэт дзяржаўнага кантролю. Да такіх парушэнняў, напрыклад, прапануецца аднесці правядзенне маніторынгу ў месцах, якія не з'яўляюцца агульнадаступнымі, без атрымання пісьмовай згоды суб'екта; патрабаванне аб прадастаўленні ў ходзе маніторынгу дакументаў і інфармацыі, якая не прадугледжваецца маніторынгам; патрабаванне ў ходзе правядзення мерапрыемства тэхнічнага характару звестак і дакументаў, якія не адносяцца да аб'екта праверкі або да аб'екта, у дачыненні да якога праводзіцца гэта мерапрыемства.
Уводзіцца сістэма ацэнкі эфектыўнасці работы кантралюючых наглядных органаў, якая выключае прывязку да штрафаў. Наадварот, у прыярытэце будзе тое, як гэта работа і канкрэтная праверка паўплывала на эфектыўнасць дзейнасці прадпрыемства. У якасці такіх крытэрыяў плануецца ўстанавіць удзельную вагу папераджальна-прафілактычных мерапрыемстваў ад усіх праведзеных; удзельная вага адмененых рашэнняў або патрабаванняў ад унесеных; удзельная вага абгрунтаваных скаргаў на дзеянні кантралёраў у агульнай колькасці скаргаў. Адпаведныя крытэрыі будуць вызначаны ўрадам у дачыненні да падпарадкаваных яму органаў. Органы і арганізацыі, падпарадкаваныя Прэзідэнту, такія крытэрыі распрацуюць самастойна.

Другі напрамак праекта ўказа - узмацненне кантролю для абароны дзяржаўных і грамадскіх інтарэсаў, жыцця і здароўя грамадзян. У гэтых мэтах праектам указа ўстанаўліваецца магчымасць правядзення аператыўных праверак па пытаннях захавання заканадаўства аб цэнаўтварэнні, а таксама патрабаванняў пажарнай бяспекі ў месцах знаходжання больш як 300 чалавек. Пашыраецца пералік падстаў для накіравання матэрыялаў праверкі праваахоўным органам. Напрыклад, у выпадку нявыплаты падаткаў на суму больш як 2 тыс. базавых велічынь (на дадзены момант гэта Br80 тыс.).

Замацоўваюцца паўнамоцтвы органаў Дзяржфармнагляду за ажыццяўленнем дзяржаўнага нагляду за абарачэннем не толькі лекавых сродкаў, але і медыцынскіх вырабаў.

Пашыраецца пералік падстаў, калі могуць быць назначаны пазапланавыя праверкі суб'ектаў на працягу двух гадоў з дня іх рэгістрацыі. Напрыклад, да такіх падстаў адносяцца наяўнасць інфармацыі аб парушэннях заканадаўства (у гэтым выпадку праверка можа быць назначана старшынёй КДК), даручэнні судоў па справах, якія знаходзяцца ў іх вядзенні, прадаўжэнне ўчынення выяўленага ў ходзе маніторынгу парушэння.
"У цэлым прыняцце ўказа дасць магчымасць істотна знізіць умяшанне кантралёраў у бягучую дзейнасць прадпрыемстваў, не аслабіўшы пры гэтым кантроль у жыццёва важных сферах, своечасова выяўляць сістэмныя парушэнні заканадаўства і негатыўныя тэндэнцыі ў эканоміцы і сацыяльнай сферы", - рэзюмаваў Мікалай Снапкоў.-0-
Падпісвайцеся на нас у
Twitter
Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі