Сцяг Субота, 15 чэрвеня 2024
Усе навіны
Усе навіны
Эканоміка
23 мая 2024, 12:51

Жыдкоў: у 2023 годзе кандытарскія фабрыкі выпусцілі імпартазамяшчальную прадукцыю на суму большую за $130 млн

23 мая, Мінск /Кар. БЕЛТА/. За 2023 год кандытарскія фабрыкі канцэрна "Белдзяржхарчпрам" выпусцілі больш за 36 тыс. т імпартазамяшчальнага асартыменту на суму большую за $130 млн. Такую заяву на адкрыцці 3-га Міжнароднага сімпозіума кандытараў зрабіў старшыня канцэрна "Белдзяржхарчпрам" Алег Жыдкоў, перадае карэспандэнт БЕЛТА.

3-і Міжнародны сімпозіум кандытараў FOOD PROM CONFECTIONERY 2024, які 23 і 24 мая прымае беларуская сталіца, арганізатары прысвяцілі Году якасці. Форум аб'яднаў амаль 300 дырэктараў вядучых кандытарскіх прадпрыемстваў Беларусі, прадстаўнікоў бізнес-колаў і ключавых кандытарскіх фабрык краін ЕАЭС, работнікаў навуковай супольнасці, пастаўшчыкоў сыравіны і абсталявання, маркетолагаў, супрацоўнікаў гандлёвых арганізацый.
Як расказаў Алег Жыдкоў, праграма развіцця беларускай кандытарскай галіны на бліжэйшыя тры гады прадугледжвае стварэнне новых вытворчасцей і інвесціраванне ў дзеючыя, што мае на мэце з'яўленне новых імпартазамяшчальных відаў прадукцыі. На сёння імпарт кандытарскіх вырабаў, на жаль, усё яшчэ застаецца даволі высокім. Завозяць у Беларусь, у асноўным, мучныя кандытарскія вырабы, вырабы цукрыстыя, якія не змяшчаюць у саставе какава-прадукты, і шакалад.

"Сёння ў кандытарскай галіне мы рэалізуем два інвестпраекты, якія ўжо знаходзяцца ў высокай ступені гатоўнасці. Фабрыка "Слодыч" на філіяле ў Івянцы вядзе мантаж лініі па вытворчасці мяккай карамелі, чый замежны аналаг добра знаёмы беларускаму спажыўцу. Гэта ж фабрыка на базе свайго філіяла ў Маладзечне ўстанаўлівае новую лінію па вытворчасці плоскай вафлі фасоўкі па 500 г і кілаграму. Акрамя таго, і "Спартак", і "Камунарка", і "Чырвоны Мазыранін" прадаўжаюць распрацоўваць новыя віды прадукцыі, якую можна смела аднесці да катэгорыі імпартазамяшчальнай.

Доля рэалізацыі кандытарскай прадукцыі айчыннай вытворчасці на ўнутраным рынку апошнія тры гады няўхільна расце. У колькасным выражэнні рост склаў 3,5 працэнта да ўзроўню 2020 года, і дынаміка дадатная. Удзельная вага рэалізацыі айчыннай прадукцыі на ўнутраным рынку за I квартал бягучага года склала крыху больш за 53 працэнты. Як удакладніў Алег Жыдкоў, гэта не той рэзультат, на якім прадпрыемствы згодны спыніцца. "Мы для сябе ставім планку не меншую за 60 працэнтаў, пры гэтым хочам нарошчваць і экспарт. Магутнасці нашых фабрык загружаны на 85 працэнтаў, таму ў нас ёсць усе магчымасці для павелічэння экспартнага патэнцыялу", - рэзюмаваў кіраўнік канцэрна.

Праграма сімпозіума насычана як ніколі. Кульмінацыяй форуму стане планернае пасяджэнне па пяці секцыях: "Аналітыка кандытарскага рынку. Трэнды, прагнозы. Спажывецкія густы", "Тэхнічнае рэгуляванне ў сферы кандытарскай прадукцыі. Якасць, бяспека, тэхналогіі вытворчасці", "Экспартныя рынкі - далёкія і блізкія", "Рацыянальнае імпартазамяшчэнне", "Маркетынг і продажы. Брэндынг і ўпакоўка". Пройдуць таксама дыскусіі і круглыя сталы па актуальных пытаннях развіцця галіны. Праграмай мерапрыемства прадугледжана і работа Цэнтральнай дэгустацыйнай камісіі па кандытарскай прадукцыі, галоўнай мэтай якой з'яўляецца ацэнка арганалептычных характарыстык кандытарскіх вырабаў з паніжанай колькасцю і без дабаўлення цукру айчыннай і імпартнай вытворчасці.

Абавязковым пунктам у праграму сімпозіума арганізатары ўнеслі прамысловы турызм: удзельнікі форуму азнаёмяцца са спецыфікай работы беларускіх кандытарскіх фабрык "Чырвоны харчавік" і "Слодыч". У спісе, акрамя таго, правядзенне майстар-класаў і выстаўкі-дэгустацыі навінак кандытарскіх вырабаў, абсталявання, сыравіны і ўпакоўкі.-0-

Фота Раміля Насібуліна
Падпісвайцеся на нас у
Twitter
Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі